عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


شیراز قطعا یکی از اولین شهرهایی است که در سفر و گردشگری ایران به ذهن متبادر می شود. شیراز شهری است که نه تنها به دلیل وجود مقبره حافظ و سعدی به شعر و بهار نارنج معروف است، بلکه از نظر فرهنگی شهری با آثار تاریخی بزرگی چون تخت جمشید و پاسارگاد است.این مقاله رسانه گردشگری گردشی تاپ را تا انتها بخوانید تا نگاهی اجمالی به دیدگاه شیراز داشته باشید.


مهمترین صحنه های شیراز

شیراز سومین شهر بزرگ و پنجمین شهر بزرگ ایران است، بنابراین در هر گوشه از این شهر جاذبه های زیادی وجود دارد که سفر به شیراز را به یکی از لذت بخش ترین سفرها تبدیل می کند. در میان جاذبه های بسیار، چند مورد وجود دارد که باید بدانید و در سفر خود از دست ندهید.

خاطرات

آرامگاه حافظ شاعر بزرگ شیراز یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیراز در جنوب دروازه قرآن است. در محوطه ای دو هکتاری با اتاق ها و باغ های زیبا و نورهای جذاب در شب مسافران شیراز در حال و هوای شعر حافظ شیراز غرق می شوند.


او

مقبره سعدی در انتهای خیابان بوستون مقصد دیگری برای دوستداران شعر و ادب ایران است. امروزه آرامگاه سعدی که به دستور کریم خان زند ساخته شده است، ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است. در پارک قدم بزنید و فالوده شیرازی را در مقابل سعدیا تجربه کنید.

قلعه کریمخانی

این قلعه متعلق به کرم خان جند در وسط شهر قرار دارد. این ساختمان که اکنون گفته می شود کمی کج است و بهترین مصالح در ساخت آن استفاده شده تا زمانی که بتواند پابرجا بماند.

پرسپولیس

یکی از بزرگترین و محبوب ترین جاذبه های تاریخی شیراز، تخت جمشید است که در 55 کیلومتری شهر قرار دارد. این اثر تاریخی دو هزار و پانصد سال قدمت دارد. این بنا که بیش از 125000 متر مربع مساحت دارد به دستور داریوش ساخته شده و با وجود قدمت هنوز شگفت انگیز است.

ورات جهان ناما

باغ‌های شیراز با طراحی زیبای باغ و چشم‌انداز زیبا و همچنین فضای شادی که شاعران را به شعر سرایی برمی‌انگیخت، در تاریخ و ادبیات کشورمان بسیار نام برده شده است. یکی از پارک های زیبای شیراز پارک جهان نما است که در بالای میدان خوفیظیه قرار دارد. این باغ مرکبات، کاج و سرو یکی از بهترین مکان های شهر برای استراحت و لذت بردن از هوای مطبوع است. قلعه آجری هشت ضلعی دو طبقه در باغ نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

ویلای شاپوری

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شیراز با باغ های زیبای خود به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. البته این کاخ مربوط به دوره پهلوی است اما معماری آن قاجاری است. این کاخ در خیابان انوری شیراز واقع شده است. این خانه به مساحت 840 متر مربع در زمینی به مساحت 4635 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است.

باغ ارم

یکی از معروف ترین باغ های شیراز، باغ اروم است که نمی توان زیبایی آن را نادیده گرفت. قدمت آن به دوره سلجوقیان می رسد و در زمان کریم خان زاد بازسازی شده است. منظره درختان نخل، افرا، اقاقیا، بید و خار در اردیبهشت به یادگار خواهد ماند.

کوئل شاهشهرگ

یکی از جاذبه های شیراز که هم اهمیت تاریخی و هم مذهبی دارد آرامگاه شاهچراغ است. این بنا در دوره عتبه در فارس ساخته شده و مقبره برادر امام موسی کاظم (ع) ملقب به شاهچراغ است. گنبد زیبا، شیشه کاری، کاشی کاری، حیاط حوض زیبا از جاذبه های این شهر است.

سهم یک وکیل

بازدید از حمام وکیل، بازار و مساجد در سفر به شیراز امکان پذیر نیست. اینها برخی از قدیمی ترین فیلم های شیرازی هستند که از زمان وکیل الرعایا کریم خان زند در شیراز باقی مانده اند. در ساخت حمام وکیل از بالاترین استانداردهای معماری استفاده شده است. دارای بخشی به نام شاه نشین و شامل بخش های دیگری مانند اقتصاد، پوشاک و گلخانه می باشد. شما عاشق دیدن نقاشی های روی دیوار و سنگ مرمر خواهید شد.

مسجد وکیل یکی دیگر از بناهای بزرگ دوران کریم خان زند است. دارای دو ایوان و شبستان است و در ساخت آن از سنگ های مرغوب استفاده شده است. این ساختمان دارای 48 ستون عظیم است که شما را شگفت زده خواهد کرد. بازار وکیل در مجاورت مسجد و حمام وکیل قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران به شمار می رود. هر قسمت از این بازار، از غرفه ها گرفته تا راهروها تا سقف و دیوارها، جذاب است و حال و هوای زندگی دیروز را به شما بازمی گرداند.

نصیرالملک یک نوازنده است

مسجد نصیرالملک که توسط میرزا حسنعلی خان یکی از اعیان شیراز ساخته شده، اکنون جذاب‌ترین مکان تاریخی این شهر است. با دو در ورودی، دو شبستان و دو ایوان، معماری آن پس از گذشت این همه سال همچنان تاثیرگذار است.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : اخبار رسمی
ت : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');